Baba vagyok, egy kisvizsla!

Babavilag

Sziasztok! Ha szeretnétek belenézni egy kis vizsla életébe katt ide!

Friss topikok

  • tarkakutya: Egyszer (vagyis kétszer, mert oda-vissza) már Nándi is vonatozott, és ő már buszon is ült, Carlos ... (2011.07.08. 08:09) Beszámoló
  • babavilag: @Rebix: Tetszett neki, bár ide már a kis kalandunk után jutottunk el, így elég kimerült volt, no m... (2011.04.27. 16:49) Húsvéti kalandok II.
  • babavilag: @Hubavizsla: Jaj nagyon szégyellem magam, hogy ilyen rég írtam, és igazából régóta kész egy bejeg... (2011.04.22. 20:59) Süt a nap!
  • tarkakutya: Örülünk, hogy komplikációk nélkül sikerült átvészelni ezt a dolgot! (2011.03.23. 19:52) Varratszedés
  • Rebix: @babavilag: A Luna április 8-án lesz egy éves. Először én is figyeltem, hogy ne nyalja, de két gye... (2011.03.14. 08:50) Túl a műtéten

Linkblog

A kutyapszichológia és én, na meg Baba

2010.05.25. 17:05 | babavilag | 2 komment

Jan Fennellről és az ő nagyszerű könyvéről már írtam azt hiszem, de most megosztanám veletek azt, hogy mi az amit én az utasításait követve megtanultam.

Amikor elkezdtem ezt a vezérség visszaszerzését, akkor nagyon akartam, hogy sikerüljön, de talán épp ezért nem mindig értem el azonnal, amit akartam. És rájöttem ez a legnagyobb hiba, hogy ha görcsösek vagyunk a kutyánkkal, mialatt képezzük, tanítjuk vagy játszunk velük. És nekem ezt volt a legnehezebb leküzdenem. Hiszen a nyugodtság és magabiztosság, nem olyan nehéz, ha oda figyelünk.

Akkor jöttem erre rá, amikor egyik késő este levittem Babát sétálni a kutyafuttatóra. Kicsit fáradt, de felszabadult voltam, nem azért kezdtem el vele apportírozóst játszani, mert meg akartam tanítani, hogy ne 1 m távolságig hozza oda a botot, és ott tegye le, hanem hozza a lábamhoz, hanem hogy jól érezzük magunkat! És nagyon meglepett, hogy az, amiért annyit küzdöttem, és különféle dolgokkal el akartam érni, mennyire magától értetődően sikerült. És ettől csak még vidámabban játszottam vele, aminek az lett az eredménye, hogy még szebben és gyorsabban a lábamnál volt bottal együtt.

Tehát aki valaha dolgozott a kutyájával az lehet, hogy tudja, de szerintem (nekem legalábbis) ez nagyon fontos, és nehéz. E nélkül nem ér semmit a higgadtság és türelem!

Baba és az emberekkel való szocializációjával jól haladunk, ugyanis ha el is kezd ugatni, azonnal oda jön hozzám ha szólok és tudja, hogy rosszat csinált. Ha pedig pórázon van, teljesen nyugodtan elmehet mellettünk bárki, Baba meg se mordul!:)

Egy pár friss kép Babáról:)

vizsla

A bejegyzés trackback címe:

https://babavilag.blog.hu/api/trackback/id/tr612030610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hubavizsla · http://hubavizsla.blog.hu 2010.05.31. 08:41:10

Nagyon jól látod!
Pontosan ezzel küzdök én is, hogy ha foglalkozom velük, akkor türelemmel és nyugodtan tegyem azt. Néha piszok nehéz ám... Gondolom, Te is tapasztalod, de annyira érzik minden rezdülésünket, hogy a legkissebb zaklatottságunk is azonnal jelentkezik a viselkedésükön. Például, ha vidám és nyugodt vagyok, akkor Huba játszik Botondal és jól megvannak, ha egy kicsit feszültebb vagyok - nem miattuk,hanem bármi más miatt - akkor meg jön a morgolódás...
Szóval érdekes ez a dolog... A magabiztos falkavezér mellett biztonságban érzik magukat, viszont az "idegroncs", kiszámíthtatlan, az leváltani való!

Drótos Pipacs · http://drotvizsla.wordpress.com 2010.05.31. 09:15:46

Én ha bármi miatt ingerült vagyok, vagy ideges, nyugtalan, szegények megszeppenve igyekeznek jól viselkedni. Ettől annyira meghatódom, hogy azonnal elszáll minden rossz érzés belőlem.

A tanítás, gyakorlás során nálunk inkább az a "gond", hogy ha bénáznak, nekem nevetnem kell, pedig ezt ugyan úgy nem szabad, ahogy megszidni. Egyszer régen, Taxit nagyon kinevettük valamiért, annyira megsértődött, beült arccal a fal felé a sarokba, és órákig nem állt szóba velünk.
süti beállítások módosítása