Baba vagyok, egy kisvizsla!

Babavilag

Sziasztok! Ha szeretnétek belenézni egy kis vizsla életébe katt ide!

Friss topikok

  • tarkakutya: Egyszer (vagyis kétszer, mert oda-vissza) már Nándi is vonatozott, és ő már buszon is ült, Carlos ... (2011.07.08. 08:09) Beszámoló
  • babavilag: @Rebix: Tetszett neki, bár ide már a kis kalandunk után jutottunk el, így elég kimerült volt, no m... (2011.04.27. 16:49) Húsvéti kalandok II.
  • babavilag: @Hubavizsla: Jaj nagyon szégyellem magam, hogy ilyen rég írtam, és igazából régóta kész egy bejeg... (2011.04.22. 20:59) Süt a nap!
  • tarkakutya: Örülünk, hogy komplikációk nélkül sikerült átvészelni ezt a dolgot! (2011.03.23. 19:52) Varratszedés
  • Rebix: @babavilag: A Luna április 8-án lesz egy éves. Először én is figyeltem, hogy ne nyalja, de két gye... (2011.03.14. 08:50) Túl a műtéten

Linkblog

Ki az alfa?

2009.12.27. 15:25 | babavilag | 3 komment

 

Huba vizsla gazdájának köszönhetően kezembe került egy könyv. Jan Fennel Kutyapszichológia című könyve. S most ezt olvasgatom (végre van rá időm), és meg kell vallanom, hogy nagyon szimpatikusak a nézetei és a módszerei. Ám felnyitotta a szemem, ami nem volt kellemes érzés, mert rájöttem mennyi mindenen kell változtatni. Megvallom nagyon rosszul estek az engem gazdaként megkérdőjelező kommentek, de most már látom, lehet, hogy volt benne (nem kevés) igazság legalábbis abban, hogy kutyám nem biztos abban ki is a vezér, vagy talán abban a hitben él, hogy ő az. S úgy döntöttem nem foglalkozom azzal, hogy esetleg ezzel megalázó helyzetbe kerülök, megosztom önökkel, veletek tapasztalataim, tévedéseim és fejlődéseimet. Főleg azért, mert sok kutyással találkozom nap, mint nap és szerintem nem vagyok egyedül ezzel a problémával, s mert remélem talán egy-két embernek sikerül felnyitni a szemét, ahogy nekem is kinyílt. 
 
Nos, először elmondom én miért birkóztam meg olyan nehezen ezzel a ténnyel. Baba szót fogad, figyel rám, és kötődik hozzám. (Van egy kutyás, aki mindig elmondja, mennyire irigyel, hogy így szót fogad nekem a kutyám.) Így tehát én teljesen abban a hitben voltam, hogy minden rendben én vagyok a gazda, ő a kutya, és ezzel tisztában is van ő is. De rájöttem ez nem így van….
 
Először is elmondanám, mik azok a jelek, ami arra utal, hogy kutyánk nem tudja, vagy rosszul tudja a helyét a ’’falkában’’. Napjainkban ezt a falkát mi alkotjuk; a kutya, a gazdája, és esetleg a család többi tagja. Sokszor viszont a kutya azt, neki kell felelnie a családért és nem fordítva.
 
Íme, a jelek. A kutya, aki először kimegy az ajtón. Ha hazajövünk, össze-vissza nyal és ugrál minket. Megmorog, ha mellé akarunk ülni, vagy le akarjuk küldeni egy olyan helyről, ami nem az ő helye, csak használhatja. Például a kanapé, amire felengedjük a kutyát, de nem ez a helye, mert a helye az a saját ágya. S még rengeteg ilyesfajta jel van.
 
Nos, én akkor jöttem rá, amikor rászántam végre egy kis időt és észrevettem néhány jelet. Baba, ha sétálni indulunk ő kivágta magát, vagy előrenyomult az ajtónál. Most, hogy ezt felfedeztem a következőt csinálom. Kinyitom az ajtót és lazán hagyom a pórázt, és ha Baba erre előre akar nyomulni, gyorsan becsukom az ajtót, erre ő rám néz és leül. Majd újból kinyitom, s ekkor már megvárja míg én kimegyek és csak az után jön ki ő is. Már egyre kevesebbszer kell ezt eljátszani vele.
 
Nagy munka áll előttünk, de majd beszámolóimból látni fogják, hogy haladunk.

 

Addig is itt van néhány kép, ami mostanság került újra a kezembe:

vizsla

A bejegyzés trackback címe:

https://babavilag.blog.hu/api/trackback/id/tr301626238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hubavizsla · http://hubavizsla.blog.hu 2010.02.01. 08:02:08

Nagyon jó gazdi vagy! Hidd el, mi sem bizonyítja, hogy észreveszed és tanulsz a hibákból! Emberek vagyunk... hibázunk! Nagyon jó úton haladsz! Én sajnos a mai napig követek el hibákat... de már rögtön tudom és próbálom javítani. Sokszor gyengeségből, vagy fárattságból engedek Hubának. Tisztában vagyok vele, hogy nem lenne szabad, de olyan nehéz...

Mindenesetre nagyon büszke vagyok rád! Kevés ilyen fiatalt ismerek, aki ennyire lekiismeretesen foglakozik a kutyájával! (És ezt nem azért mondom, mert megfogadaod a tanácsot.. vagy ilyenek - ez a te döntésed, soha, senki nem mondhatja meg hogyan csináld!) Egyszerűen látni, hogy mindent megteszel és ez példa értékű!

Várom a tapasztalataidat! Hogy tanulhassunk :-)

babavilag 2010.02.01. 19:39:34

@Hubavizsla:
Hát köszönöm, igyekszem! Folytatás következik az biztos!

_Vezo_ 2010.03.09. 22:48:08

Szia!

Egy vizsla soha nem fogja tényszerűen elismerni, hogy ő kutya és nem ember :).

Ettől függetlenül sok sikert kívánok e gyönyörű kutyus hatékony neveléséhez!
süti beállítások módosítása